Ny i meditation? Læs her

Til dig der skal meditere for 1. gang

En kort guide – til et langt liv

Har du nogensinde tænkt på, at din nattesøvn gør noget rigtig godt for dit helbred?

Din hjerne gennemgår en “vask” på flere timer – alle indtryk og læring fra dagen lagres og sættes i system, og det der ikke er brug for bliver sorteret fra. Som at vaske dit tøj i vaskemaskinen og tage det ud, rent og friskt.

Det samme gør en meditation for din krop og hjerne. Hvis du opbygger en daglig rutine, vil du kunne opnå følgende:

.

  • Lære at se dine tanker, som det de er, nemlig tanker og ikke virkeligheden
  • Opmærksomhed og mental tilstedeværelse i de situationer, du befinder dig i
  • Blive bedre til at acceptere tingene som de er
  • Leve dit liv fuldt ud – ikke lukke af for handlemuligheder styret af dine tanker om dig selv

.

Meditation er forebyggende og medvirkende til helbredelse af bl.a. stress, angstlidelser, kroniske smerter og depression.

Prøv mindst 7 gange

Har du prøvet meditation før – men fandt ud af “det er ikke noget for mig” – så vil jeg altid anbefale dig, at du prøver mindst 7 gange, før du kan tage stilling til, om din vurdering virkelig var sand. Og gerne 7 dage i træk eller hver 2. dag i to uger.

Søvn er den absolutte bedste form for meditation. Ligheden mellem at meditere og være i den indledende søvn er, at din bevidsthed er i en tilstand, der kaldes theta. Her hviler kroppen og sindet er vågent. Når du er faldet helt i søvn om aftenen og natten, så er der ikke en vågen bevidsthed.

At meditere er at forbedre din mentale sundhed og træne dit fokus, nærvær og evne til at komme hurtigt tilbage til en stabilitet, når autopiloten normalt ville overtage.

Kort sagt – skru ned for autopilot og reaktioner du fortryder – skru op for dit mentale velbefindende og øg din livskvalitet.

Har du spørgsmål til det at meditere?

Kontakt mig her og jeg vil hjertelig gerne hjælpe dig.

Del dine tanker