ONLINE MINDFULNESS

GIVER RO

Hvad består online mindfulness af?

 

Hos mig kan du få et meditationskursus og undervisning i mindfulness gennem online deltagelse. Mindfulness er opmærksomhedstræning – en træning, der styrker evnen til at være nærværende og accepterende over for sig selv – og andre. Jeg kan hjælpe dig med at leve et liv med mindfulness.

Fundamentet for min undervisning er MBSR (mindfulness-baseret stressreduktion), min egen hverdagspraksis og evnen til at møde dig i øjenhøjde.

Mit 8-ugers MBSR-kursus er et online mindfulness forløb, som er et anerkendt forløb på verdensplan og med videnskabelig dokumenteret effekt.

Har du talt med din arbejdsplads om din interesse i online mindfulness? Din arbejdsplads betaler muligvis for et meditationskursus, hvis du har stress, og det er arbejdsrelateret.

Se filmen om mindfulness – produceret af Bo Troensegaard, Frederiksberg Lokal TV.

Sådan virker et meditationskursus

Min mindfulness-undervisning, mentaltræning og meditationskursus gør dig mere afslappet, gladere og fokuseret. Med få redskaber lærer og ser du hurtigt, at du allerede er mindful i dit liv.

Tankemylder kan slide på hjernen, og meditation kan hjælpe med at mindske det.

Hvad får jeg selv ud af online mindfulness?

Det er en stor glæde at hjælpe andre gennem min online mindfulness- og meditationskurser. Mindfulness og meditation er uundværligt for mig. Det er en livsnødvendighed. Jeg har en daglig praksis, og hvis ikke jeg får mediteret, kan jeg med det samme mærke en uro. Autopiloten tager ganske enkelt over, hvis jeg ikke får mediteret.

Mindfulness er integreret naturligt i mit liv, men det har også været mange års praksis, der giver positive resultater. Jeg mærker nærvær og glæde i selv de mindste ting, og jeg oplever at selv store udfordringer kan håndteres. Jeg påvirkes selvfølgelig ligesom alle andre og der kan være mange tanker og følelser i spil, men min autopilot er nedtonet og jeg bliver hurtig rolig igen.

 

De bedste resultater ved online mindfulness sker, når:

  • du selv har valgt at gå i gang med mindfulness.
  • du træner lidt hver dag over en længere periode.
  • du mærker, det er blevet en naturlig del af dit liv.
Mindfulness med Stina

Sådan bruger Bodil mindfulness i sit liv i dag

»Jeg har et liv fuld af masser af liv, glæde, arbejde og masser af mennesker omkring døgnet rundt – jeg bruger dagligt at trække vejret bevidst. At tage timeout – er begyndt at kalde det, at “jeg går på værkstedet”, når medarbejderne spørger hvad jeg laver. Jeg har brug for ro til lige at få samlet tanker og koncentration, når opgaver og møder tårner sig op.«

– Bodil Mouritsen, Teamleder Døgnrehabilitering, Akutteam- og Natteam, Køge Kommune, 56 år, deltager på mindfulness-baseret stressreduktion kursus i 2014

Mindfulness