Unik kombination af

Yoga og Mindfulness

Over 30 års undervisningserfaring

Velkommen

Det glæder mig at se dig her

Unik Designet Træning

Mindfulness | Yoga | Coaching | Styrke

Afhængigt af hvilke hold du tilmelder dig, kan du få forskellige kombinationer. Mixet af de 4 ingredienser er forskelligt fra hold til hold.

At lytte til din krop kræver en portion mindfulness. Afspænding og stræk frigiver stoffer, som øger musklernes kapacitet til at opbygge styrke. Afspænding af tanker gør dig stærkere fordi du gennem kroppen også får sindet i ro. Du bliver i stand til at modstå stress, hurtigere mærke dine grænser. Det er også styrke.

Hvis du er nybegynder eller ikke har lavet noget i lang tid, så start på ”Langsom Søndag”

Læs om alle hold her >>>

Mine online hold

Langsom Søndag

Langsom = mindful

Søndage kl. 9.30–10.30

Mit absolut mest populære hold.

Mindful yoga er mindfulness i bevægelse. Gennem mindful yoga lærer du at være til stede i nuet. Du får både bevæget kroppen, mediteret og været mindful på en og samme tid.

Ved hjælp af simple yoga-øvelser bevæger du dig opmærksomt og nænsomt ind og ud af de lette guidede stillinger. Åndedrættet er essentielt og bruges hele tiden til at komme fra en yoga-stilling til en ny. Gennem mindful yoga “tager du bolig” i din egen krop og vedvarende træning kan virke helende og skabe ro og stabilitet.

Ro, afslappet og følelsen af velvære

Du bevæger dig på en måde, som respekterer kroppens begrænsninger. Du øver dig på at være fuldt tilstede med dine følelser, tanker og kropssansninger. Stillingerne i mindful yoga tager udgangspunkt i hatha yoga, men tilgangen til yogaen adskiller sig.

Du vil opleve både styrke, smidighed og afspændthed i kroppen efter en session.

Alle kan deltage og der kræves ingen forudgående viden om eller erfaring med yoga eller mindfulness.

Derfor er Mindful Yoga især god for dig, der er helt ny i yoga, dig der har skader eller smerter. Erfarne yoga- og meditations-udøvere vil virkelig kunne mærke udbyttet af mindfulness i bevægelse.

Yin yoga

Velvære, ro og overskud

Mandage og torsdage kl. 17–18.

Om du er helt ny i yin yoga eller erfaren udøver, så kan alle deltage.

Glæd dig til en masse dejlig yin yoga.

Yin yogaen smidiggør bindevævet, sener og ledbånd uden at belaste leddene, og giver mere fleksibilitet i kroppen, samtidig med at afspænde musklerne.

I yin yoga er strækkene passive, primært i siddende og liggende stillinger. Denne yogaform er mindre dynamisk end andre yogaformer, og bruger åndedrættet til at berolige nervesystemet, fremme tålmodighed og vedholdenhed i stillingerne.

Flere af øvelserne i yin yoga arbejder med området omkring lænd, hofter, lår og bækken. Meget af kropsvægten bæres her når vi går og står, og derfor er der brug for både styrke (yang-træning) og fleksibilitet i de omkringliggende muskler og led.

Ved at smidiggøre bindevævet og åbne leddene igennem forskellige yin-stillinger, kan yin yoga opløse blokeringer og lindre ryg- og lændesmerter.

I stillingerne øges blodgennemstrømningen i kroppen, og på den måde kan ilt, affaldsstoffer og kropsvæsker flyde mere frit og afhjælpe ophobninger og blokeringer.

Yin yoga er rolig og afstressende, og beroliger nervesystemet og kan derfor være et rigtig godt supplement til en mere aktiv træning.

Med fokus på at afspænde og give slip, kan yin yoga løsne op for mentale blokeringer og have en positiv indvirkning på angst, stress og depression.

Yin & Yang

Yin & Yang – træning og yoga (gratis)

Fredage kl. 8.15–8.45

Du vil opleve — hvis du er vedholdende og træner bare én gang om ugen, gerne to, at din kropsholdning bliver flottere, du bliver mere udholdende, dine muskler bliver mere spændstige, og at du får mere overskud og bedre fokus.

De første 20 minutter er yang-træning, og de sidste 10 minutter er skønne yin-stræk og afspænding, der gør dig klar med fornyet energi til resten af dagen.

* = inkl. i #Stinas_Space

Biblioteket

Medlemmer har adgang til videoer, lydfiler, artikler

LIVE er bedst

Nærvær er kernen i Mindfulness

Medlemmer holder meget af min LIVE træning.

Jeg dyrker også NÆRVÆR fordi vi mangler det så meget i vores travle liv.

Biblioteket er til dig, som

  • ikke har mulighed for at ramme tidspunktet
  • har brug for noget NU!
  • søger anden inspiration
  • ønsker at øge intensiteten

Hvis der mangler noget siger du bare til.

REPLAY er næstbedst

Streamet nærvær

Hvis du ikke når til træning, kan du se en optagelse.

Og træne når det passer dig.

Den er tilgængelig i 7 dage.

Den er nærværende på samme måde som en streaming af Nyheder – man var der næsten.

Der er en anden KANT end på min træningsforløb, hvor rammen er mere tidsløs.

Prøv eventuelt en prøvetime, og mærk forskellen.

SE

Videoer med træning 

LÆS

Blogindlæg og artikler

LYT

Meditationer og andre lydfiler

For virksomheder

Gennem de sidste 8 år har jeg undervist forskellige virksomheder i mange forskellige konstellationer fx. workshops, mindfulness forløb, yoga og meditation og til events på kurser og konferencer. I virksomheden, udendørs og virtuelt. Hver gang, skræddersyet efter behov.

Kontakt mig og hør om mulighederne – fx om de virtuelle muligheder – eller løsninger til enkelte medarbejder eller afdelinger.

Flere og flere virksomheder tilbyder Online medlemskab til medarbejdere.

Læs mere om firmamedlemsskab her

Hvad andre siger

“Stina’s måde at formidle på var meget tillidsvækkende – og forståeligt i et flydende og behageligt engelsk.”

– Ulla Riber

Group Vice President,

ISS Corporate Garage

“Stina har en behagelig og rar stemme, er anerkendende og lyttede til den enkelte. Teorien var god, og Stina er teoretisk velfunderet. Kan varmt anbefales.”

 

– Annette Taastrøm,
speciallæge, afsnitsledende overlæge,
Børne- og Ungdomspsykiatrisk Center Glostrup

“Jeg oplever Stina som meget kompetent, nærværende, dygtig, favnende og glad. Jeg kan altså blive ved med positive ord – og der falder ikke ét negativt ord ind over.”

 

– Susanne Amdi Sørensen,
Tryg

Populært i shoppen

Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons
1 day ago
Stina Bavnhøj

DET ER OK 🥰
“Så det er ok at falde i søvn?”
Ja.
Det handler ikke om at være ‘dygtig’ og holde sig vågen i en bodyscan meditation.
Så det er helt ok.
Når kroppen falder i søvn, så er det præcis det, den har brug for.
“Men hva’ så... lærer jeg så nogensinde at meditere?”
...
Det er så fantastisk at mærke den NYSGERRIGHED, der vækkes i deltagerne. De spørgsmål der stilles.
Vi er alle på rejse. Vores egen indre som ydre. Vi er sammen om det. Lige dér, hvor vi er.
❤️🌞🙏🏼
@clublasanta
#clublasanta #mindfulness #mindfulnessevent #meditation #yinyoga #mindfulyoga #compassion #taknemmelig #stinas_space #fysiskogmentalbalance #stinabavnhoj
... See MoreSee Less

DET ER OK 🥰
“Så det er ok at falde i søvn?”
Ja. 
Det handler ikke om at være ‘dygtig’ og holde sig vågen i en bodyscan meditation. 
Så det er helt ok. 
Når kroppen falder i søvn, så er det præcis det, den har brug for. 
“Men hva’ så... lærer jeg så nogensinde at meditere?”
...
Det er så fantastisk at mærke den NYSGERRIGHED, der vækkes i deltagerne. De spørgsmål der stilles. 
Vi er alle på rejse. Vores egen indre som ydre. Vi er sammen om det. Lige dér, hvor vi er. 
❤️🌞🙏🏼
@clublasanta 
#clublasanta #mindfulness  #mindfulnessevent #meditation #yinyoga #mindfulyoga #compassion #taknemmelig #stinas_space #fysiskogmentalbalance #stinabavnhoj
3 days ago
Stina Bavnhøj

Klar til 3 timers blid yoga? 🙏
Min populære event er tilbage. Sidste frist for tilmelding 30. januar kl. 12
mailchi.mp/stinabavnhoj.dk/det-der-roer-sig-vol-2-2-jan
... See MoreSee Less

Klar til 3 timers blid yoga? 🙏 
Min populære event er tilbage. Sidste frist for tilmelding 30. januar kl. 12
https://mailchi.mp/stinabavnhoj.dk/det-der-roer-sig-vol-2-2-jan
3 days ago
Stina Bavnhøj

VANDRING 🚶🏼‍♀️🚶‍♂️
Når vi går i stilhed. Lægger mærke til det vi sanser i kroppen. Tanker. Følelser. Mærker fødderne. Sker der noget. Larmen indeni os bliver tydeligere. Nogen kan li det. Nogen kan ikke. Sådan er det. Alt er godt. Trods vind og dråber af vand fra oven. Er omgivet af de sejeste deltagere på mindfulness ugen ❤️🙏🏼
“Jeg vil huske den med fødderne når jeg går”.
“Jeg kan mærke den der stilhed gør mig godt”.
“Stilheden gjorde det tydeligt for mig, at jeg skal sige fra nu - og jeg tør gøre det”.
“Min krop fortæller mig den er taknemmelig for det langsommere tempo”.
“Jeg har opdaget jeg er ikke til stilhed”.
“Jeg er nysgerrig og vil gerne udfordre mig selv”.
✨✨✨
Vi er her sammen, skridt efter skridt, og møder hinanden med hinandens forskelligheder. Alle er på hver sin rejse.
Jeg er taknemmelig for at være vidne hertil 🙏🏼

@clublasanta #clublasanta #stinas_space #fysiskogmentalbalance #mindfulness #mindfulwalk #silence #stinabavnhoj
... See MoreSee Less

Load more